Fuera mercenarios de Colombia.

sábado, 21 de agosto de 2010

קולומביה: אי הסגרת סא"ל יאיר קליין - בושה // יאיר קליין / 4/4/ 2010




Autor                           : סוכנויות הידיעות
Medio                           :  http://www.nrg.co.il
Fuente                          : 

Enlace                           : http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/089/345.html

Título                            :   קולומביה: אי הסגרת סא"ל יאיר קליין - בושה
Fecha de publicación      :  4 de abril de 2010
Materia                         : Colombia, Derechos Humanos
Colección / Serie           :
Zona geográfica            : קולומביה
Fecha de los hechos       : 1980
Entidades y personas mencionadas:  ,  פרנסיסקו סנטוס ,מרדכי ציבין ,האינטרפול, קליין

קולומביה: אי הסגרת סא"ל יאיר קליין - בושה

ממשלת קולומביה גינתה את החלטת בית הדין לזכויות אדם שלא להסגיר לידיה את מפקד סיירת חרוב, שהורשע באימון "חוליות מוות" בשטחה

סוכנויות הידיעות | 4/4/2010 4:23
ממשלת קולומביה יוצאת נגד בית הדין האירופי לזכויות אדם על רקע קריאתו שלא להסגיר לידיה את סגן אלוף (מיל') יאיר קליין, הכלוא במוסקבה על רקע מעורבותו באימון צבאות שכירים בדרום אמריקה מאז 1980. קליין, בעבר מפקד סיירת חרוב, הורשע בבית משפט בקולומביה באימון "חוליות מוות" ובשיתוף פעולה עם קרטלי סמים, אך נמלט מהמדינה לפני שהחל לרצות את 11 שנות המאסר שנגזרו עליו.

-
קליין. נעצר הודות לצו של האינטרפול. צילום: ארכיון מעריב
לפני כשלוש שנים נעצר קליין ברוסיה ואמור היה לעבור לרשות ישראל וממנה לקולומביה, אך חרף מאמצים מטעם משרד החוץ ומשרד הביטחון, קליין נותר בכלא הרוסי, אם כי לא הוסגר לקולומביה.

סגן נשיא קולומביה, פרנסיסקו סנטוס, יצא הבוקר (א') נגד החלטת בית הדין לזכויות אדם בשטרסבורג, וטען כי יישומה ימנע עשיית צדק עם בני משפחותיהם של קורבנות המיליציות החמושות וקרטלי הסמים בקולומביה. החלטת בית הדין התקבלה בשבוע שעבר בעקבות עתירה שהגיש קליין, אך ממשלת רוסיה אינה מחויבת לפעול על פיה, ולפי שעה לא ברור אם תבחר לאמצה.

"מדובר בדף שחור בהיסטוריה עבור זכויות האדם בעולם", האשים סנטוס בהודעה רשמית שפרסם בשם הממשלה, וטען כי מדובר בהחלטה מבישה הלועגת לקורבנות. "ההחלטה מביישת את האנושיות, את הקורבנות ואת זכויות האדם", אמר. "בית הדין לזכויות אדם העדיף לפטור את מר קליין ותלמידיו מעונש על הפשעים שביצעו, ובכך מנע מהאמת לצאת אל האור וחסך מהקורבנות את הצדק המגיע להם".

עורך דינו של קליין: הסגרה היא מוות בטוח
לכידתו של קליין ברוסיה התאפשרה הודות לצו מעצר שפרסם האינטרפול נגדו ונגד שני ישראלים נוספים, מלניק פרי ואברהם צדקה, שהורשעו עמו בקולומביה. כמו כן ריצה קליין 16 חודשי מאסר בכלא בסיירה-לאון בשל מעורבותו בעסקת מכירת רובים עבור יהלומי דמים.

לפני כשנתיים, על רקע אירוע מחאה שאירגנו תומכיו של קליין בירושלים, טען עורך דינו, מרדכי ציבין, כי הסגרתו לקולומביה תביא למותו הוודאי. "יציאתם של חבריו לנשק של קליין לרחובות בוצעה מתוך יאוש ותקווה אחרונה להציל את האיש הזה ממוות בטוח", אמר, והאשים את משרד החוץ באפליה: "משרד החוץ, בהכשרו של היועץ המשפטי שלו עו"ד אהוד קינן, טיפל באנשים

שהיו קרובים לצלחת ומקורבים לאישים פוליטיים כאלה ואחרים".

"במקרה זה, שבו מדינה נחשלת נטולת חוק וסדר דורשת ישראלי למאסר שנגזר עליו באופן לא חוקי, משרד החוץ אינו נוקף אצבע ולמעשה מפקיר את קליין למוות בטוח בידי גורמים נקמניים בקולומביה", הוסיף עו"ד ציבין.

No hay comentarios: